...daně, daně, napovíme jak na ně....
Vzdělávací komplex zahájil svojí činnost 11. 3. 1991.
Nejprve poskytovala vyšší odborné vzdělání, od roku 1996 se akreditovala pod NCEA Irsko a od roku 1999 jako soukromá vysoká škola pod českou legislativou. EPI, s.r.o. má svoji vizi. Vize EPI, s.r.o. je vždy aktualizována na začátku nového akademického roku a schválena Valnou hromadou akademické obce na svém zasedání. S vizí jsou seznámeni jak všichni akademičtí a provozní pracovníci EPI, s.r.o., tak všichni studenti. Vize je uveřejněna pro celou komunitu EPI, s.r.o. v adresářové struktuře a každý se k vizi může kdykoliv vyjádřit.
Za tu dobu SOŠ absolvovalo 1 628 maturantů, VOŠ absolvovalo 965 diplomovaných specialistů, pedagogické studium absolvovalo 1188 učitelů a pedagogů, studium pod Irskou akreditací absolvovalo 692 absolventů, a nakonec pod českou akreditací absolvovalo 2 838 bakalářů. MBA úspěšně ukončilo 26 excelentních absolventů. Celkem tedy EPI absolvovalo 5 683 absolventů a celý náš komplex odeslal do života 7 311 absolventů.
K vizi si akademická obec stanovila strategické cíle, které postihují oblasti:
vzdělávacích činností, oborových a předmětových didaktik, e-learningových a distančních technologií, studijní dokumentace,
rozvoje studijních oborů, jejich propojení s praxí, podpora podniků, z nichž k nám studenti přichází,
výzkumu, vývoje, tvůrčí činnosti a publikace pracovníků - především Interní grantový systém.
Tyto cíle jsou v plánovacím systému jednotlivých útvarů vysoké školy implantovány do jejich ročního plánu práce, plánu úkolů na příslušný semestr a na měsíc.
EPI, s.r.o. realizuje svůj didaktický koncept:
Bakalářské studijní obory "Management a marketing zahraničního obchodu" a "Finance a daně" jsou vhodné pro studenty prezenční i kombinované formy. Při jejich realizaci jsou využívány e-learningové technologie i naše zkušenosti z vývoje distanční formy studia. Cílem didaktického konceptu je odpovědět na otázky, které mají být základem vize a mantinely pro konstrukci všech cílů a strategických i provozních dokumentů naší vysoké školy a studijních programů.
Základním východiskem didaktického konceptu naší vysoké školy a tedy i tohoto programu je Delorsova zpráva Mezinárodní komise UNESCO "Čtyři pilíře vzdělávání pro 21. století":
Učit se získávat vědomosti.
Učit se jednat.
Učit se soužití.
Učit se pro život.
K realizaci těchto cílů si stanovila následující obecné cíle:
Při své práci vychází z prognózy toho, co bude náš absolvent potřebovat pro svůj osobní i profesní život za 10 let po skončení naší vysoké školy.
Názorem je, že absolvent v té době bude potřebovat:
sociální kompetence pro řízení svého osobního života,
schopnost a ochota převzít odpovědnost za sebe a za své okolí,
schopnost kvalitně si řídit svůj osobní život,
schopnost celoživotního rozvíjení osobnosti a profesních kompetencí,
sociální kompetence pro participaci na životě a na řízení komunity,
ochotu a schopnost převzít odpovědnost za rozvoj komunity,
ochotu a schopnost podílet se na řízení společnosti a určování jejího vývoje,
schopnost soužití s ostatními členy komunity a pracovních týmů,
profesní kompetence,
schopnost komunikace v cizích jazycích,
schopnost komunikace (prezentovat a obhájit své názory a návrhy),
schopnost práce s ICT,
zdroj: https://edukomplex.cz/index.php/home-4/historie/119-nase-historie